Wednesday, February 27, 2019

إعلان لشغل وظيفة مستشار قانوني




العديد من طلابي يسألون باستمرار عن المطلوب منهم فعله أثناء الدراسة وبعد التخرج ليتمكنوا من دخول سوق العمل القانوني بيسر- أنصحهم بالاسترشاد بالإعلان التالي لمعرفة متطلبات سوق العمل القانوني والاستعداد له


إعلان لشغل وظيفة مستشار قانوني

A leading International Law firm and Legal consultancy needs to hire a Legal Counsel at their branch in Cairo according to the following qualification, experiences and requirements;
• Qualification:
Bachelors at the law graduated from one of an authorized and acknowledged governmental universities - English and French sections are preferred.
• Experiences:
Over ten years of experiences at corporate (legal entities) field or at one of reputable law firms as a minimum – the previous working at Kingdom of Saudi Arabia is preferred.
• Job Description and Responsibilities:
1. Managing litigation and dispute resolution at all miscellaneous lawsuits' fields and stages.
2. Formulate the legal memorandums and preparing the required documentations to execute, proceed and leading the procedures in parallel with current and all further stages requirements.
3. Develop businesses environment, improvement, innovation and maintain.
4. Managing and execute all legal entities’ / clients’ inquiries, tasks and objectives on schedule times.
5. Follow up and moderate the legal entities’ / clients’ folders, issues and businesses, purposes to protect and ensuring that they are on legal compliant positions, in accordance with the constitutional and all related Saudi's, Egyptian and regional laws and regulations, and conduct all required legal procedures on estimated time.
6. Formulate all contracts - generally and non-exclusively- civil, commercial, investment, loan, lease, mortgage, finance, real estate, supply and chain, clearances, providing ... etc., and follow-up all valid and concluded contract till terminate.
7. Fully Knowledge with the applied authorization, notarization, entities' association establishment and releasing procedures in accordance with the both Saudi and Egyptian investment laws and regulation.
8. Fully Knowledge with the internal Legal Audit process – Due diligence rules and procedures including issuance the necessary reports, Entities reformation, Acquisition, Joint venture and Engagements, disclosures.
9. Formulate all GAM / EGAM and BoD meeting and attending on behalf of our foundation as legal counsel at those meetings, and fully knowledge with the legalization process and procedures.
10. Presenting all the required legal advices on estimated time.
11. Fully Knowledge with the tenders and auctions laws and commercial transactions process in accordance with Saudi laws.
12. Knowledge with import, export and trademarks protection and registration laws and regulations.
13. Attending before all related entities and third parties (companies- entities – foundations –governmental and non-governmental departments …etc.) virtue proxy to execute finalizing all required legal and administrative procedures.
• Skills:
1. Fluent verbal speaking and writing of the Arabic and English / French languages, legal terminology and technical interpretation phrases.
2. Excellent knowledge of Microsoft programs and applications.
3. Excellent communication and negotiation skills.
4. Very good leadership and managerial skills.
5. Report writing skills.
6. Analytical skills.
7. Commitment work under stress and meet deadlines.
8. Presentation skills.

If you're qualified please, send your C.V including a copy of your qualifications, previous history attached with a copy of previous miscellaneous issues / lawsuits / memos at your experience field, via mail to:
hr.alkhanbashi@gmail.com

شركة دولية رائدة فى محاماة والإستشارات القانونية تطلب للتعيين بفرعها بالقاهرة مستشار قانوني وذلك فقاً للشروط والمتطلبات والخبرات التالية بعد:

• المؤهلات:
حاصل على ليسانس فى الحقوق من إحدى الجامعات الحكومية المعتمدة – يفضل خريجوا أقسام اللغة الإنجليزية والفرنسية.
• الخبرات:
خبره عملية أكثر من عشرة سنوات على الأقل فى مجال الشركات أو بإحدى مكاتب المحاماة ذات السمعة الطيبة – يفضل سابقة العمل بالمملكة العربية السعودية.
• الوصف الوظيفى والمسئوليات:
1. إدارة القضايا وحل النزاعات ومباشرة الدعاوي القضائية المتنوعة فى كافة مراحلها.
2. صياغة المذكرات القانونية وإعداد المستندات التى يتطلب تقديمها لمباشرة الدعوى والسير فى الإجراءات بالتوازى مع متطلبات مراحل الدعوى الحالية والمستقبلية .. ولحين إنهاء أو إنتهاء إجراءات التقاضى.
3. تطوير وتحسين بيئة العمل مع الإلتزام بالحفاظ على جودة الأداء.
4. إدارة وتنفيذ جميع المهام والمتطلبات والأهداف الخاصة بالكيانات القانونية / العملاء في المواعيد المحددة.
5. متابعة وإدارة ملفات وموضوعات أعمال الكيانات القانونية / العملاء بهدف حماية وتأمين الأعمال والتأكد من توافق أوضاعهم مع القوانين واللوائح السعودية والمصرية والإقليمية ذات الصلة والقيام بأداء ةتنفيذ كافة الأعمال المطلوبة فى الوقت المحدد.
6. صياغة كافة العقود – بشكل عام وليس حصرياً – العقود المدنية والعقود التجارية وعقود الإستثمار والقرض والرهن والتمويل والإيجار والإمداد والتموين والتخليص ...إلخ ومتابعتها حتى تمام الإنتهاء.
7. الإلمام التام بإجراءات تأسيس الشركات والكيانات والتوثيق والتصديق والشهر وفقاً لقوانين ولوائح الإستثمار المطبقة باللملكة العربية السعودية وجمهورية مصر العربية.
8. الإلمام التام بإجراءات المراجعة القانونية الداخلية - قواعد وإجراءات العناية الواجبة الإتخاذ بما في ذلك إصدار التقارير اللازمة ، وإعادة هيكلة وتشكيل الكيانات ، والدمج والإستحواذ ، الشراكه ، والإرتباط ، وتقارير الإفصاح.
9. صياغة محاضر وحضورإجتماعات الجمعيات العامة العادية وغير العادية ومجالس إدارة الكيانات القانونية للعملاء بالنيابة عن مؤسستنا مع الإلمام التام بإجراءات التصديق والتوثيق والإعتماد.
10. تقديم كافة الإستشارات القانونية المطلوبة فى الوقت المحدد.
11. الإلمام التام بقوانين المناقصات والمزايدات والمعاملات التجارية وفقاً للقوانين السعودية.
12. الإلمام بقوانين ولوائح الاستيراد والتصدير وتسجيل وحماية العلامات التجارية.
13. الحضور أمام جميع الكيانات ذات الصلة والجهات الخارجية (الشركات والكيانات والمؤسسات والإدارات الحكومية وغير الحكومية ... إلخ) لتنفيذ وإنهاء جميع الإجراءات الإدارية والقانونية المطلوبة.
• المهارات:
1. إجادة اللغة العربية واللغة الإنجليزية / الفرنسية والمفردات والصطلحات والصياغات القانونية تحدثاً وكتابة إجادة تامه .
2. الإلمام التام بأنظمة وبرامج Microsoft العمل على الحاسب الألي.
3. القدرة والمهارة على المناقشة والإقناع والتفاوض.
4. القدرة والمهارة على قيادة فريق العمل.
5. المهارة فى إعداد وصياغة التقارير.
6. القدرة والمهارة على التحليل.
7. القدرة والمهارة على العمل تحت الضغط والإنتهاء منها فى الموعد المحدد.
8. القدرة والمهارة فى تفنيد وتقديم وعرض الموضوعات.

إذا توافر لديك المؤهلات والخبرة اللازمة وترغب فى التقدم للوظيفة ، يرجى إرسال سيرتك الذاتية مرفقاً نسخة من الشهادات والمؤهلات العلمية و نسخ من أعمالك السابقة وممارستك للمهنة على البريد الإليكترونى التالي بعد:
hr.alkhanbashi@gmail.com